Školní výlet do Sedmihorek 25. – 27.května 2018

Když se začíná mluvit o školním výletě, je jasné, že prázdniny jsou nadohled – to věděli školáci za našich časů stejně dobře, jako ti dnešní. Kam to letos bude? Letos vyrážíme do kempu v Českém ráji. Naším cílem jsou Sedmihorky, kde budeme ubytovaní v místním vyhlášeném kempu. Vyrážíme v pátek ráno autobusem od školy. Znáte někdo důležitější starost, než je s kým se posadit do autobusu? Zamávat tetám, strejdům a vyrážíme. Někteří se svěřují, že nemohli usnout, jiní, že nemohli dospat. A všichni společně probírají, kolik mají bonbónů a kolik řízků. Po hodině autobus zastavuje. „Tak, a došel nám benzín,“ vykřikne zděšeně David. „Jedeme na naftu a máme jí dost, neboj, zastavili jsme, protože už jsme tu,“ uklidňujeme ho. Děti se vrhají a) na záchod b) na zásoby v batůžku. S těžkými batohy na zádech se ubytujeme v chatičkách a naše první zastávka vede do místního bufetu, kde zaženeme žízeň. Poté se vydáváme na krátký průzkum okolí kempu. Nejvíce nás zaujalo místní hřiště – několik velikých klád a spousta různě vysokých pískovcových skalek, kde můžeme potrénovat naši obratnost a fyzickou kondici. Po vydatné svačině jsme si sbalili batohy a vydali se na cestu k hradu Valdštejn. Místy byla výprava opravdu dobrodružná, cesta vedla mezi pískovcovými skalami a například lezení do strmého kopce skrze spadané listí bylo pro některé opravdovým zážitkem!  Po vydatné svačině u hradu Valdštejn, jsme dále pokračovali směr kemp Sedmihorky, kde se děti ještě stačili osvěžit v místním rybníku. V sobotu ráno jsme si zacvičili s Kájou, Honzou a Dextrem a poté jsme se vydali na celodenní výlet do pískovcového skalního města a k zámku Hrubá Skála. Cestou jsme hráli hry např. „Na Hamounka“, prošli Myší dírou a navštívili několik vyhlídek, z kterých byl úchvatný pohled nejen do Českého ráje. Cestou zpátky do kempu jsme se všichni těšili na opékání buřtů k večeři. Po vynikající večeři jsme seděli u doutnajícího ohně a čekali, než se setmí. Když byla venku dostatečná tma, vyrazili jsme s baterkami do lesa na noční pochod. To byl pro děti veliký zážitek! Příjemný večer vystřídala klidná noc a druhý den už nás čekala jen práce – uvařit snídani, uklidit a vyrazit k domovu. Náš školní výlet utekl velice rychle. Čas do odjezdu jsme strávili na našem oblíbeném hřišti lezením pom pískovcových skalkách, poté jsme naložili zavazadla do autobusu, naposledy se ohlédli, zamávali kempu a vyrazili zpět domů, vyprávět rodičům, tetám, strejdům a kamarádům, co jsme všechno zažili. Ke škole se vrátila skupina unavených, ale spokojených výletníků. Jsme bohatší o cca 15 km v nohách a o spoustu zážitků z kraje bohatého na historii i přírodní krásy.
Na výlet jsme si objednali letní počasí a sluníčko se na nás celé dny smálo. Všechno perfektně klaplo, nikdo se nezranil a ani neztratil. Všem se výlet líbil a doufám, že na něj budeme dlouho vzpomínat